Ny kunde – første faktura
Er fakturaen høyere enn forventet?
Har du noen gang mottatt en faktura som var høyere enn forventet? Det kan være flere årsaker til det, og vi skal forklare de mest vanlige grunnene. Du finner forøvrig fakturaene dine på Min Side.
Du vil finne vedlegg til fakturaen som inneholder en spesifikasjon over alle samtaler og meldinger fra forrige måned slik at du enkelt skal kunne se hva du eventuelt er blitt belastet for og når det skjedde.
Innholdstjenester
Innholdstjenester koster ekstra, og eksempler på innholdstjenester er samtaler til nummeropplysning, spåkoner, quiz, parkering, varekjøp (eks: kino) og avstemninger på f.eks Idol. Du vil motta en SMS når du blir belastet for innholdstjenester. Denne skal inneholde informasjon om hva du har blitt belastet for og hvor mye. For å stoppe abonnement på en innholdstjeneste må du sende SMS med f.eks kodeord STOPP (avhenger av leverandøren) til det aktuelle nummeret (innholdstjenesten).
Happybytes er ikke leverandør av slike tjenester, men vi gjør de tilgjengelig for deg som kunde og vi fakturerer tjenestene. Leverandørene kan være mange ulike, men som kunde av Happybytes kan du logge deg på nettsidene til Strex hvor du finner informasjon om hvilken innholdsleverandør som har belastet deg og kontaktinformasjon til disse.
Er du uenig i beløpet du har blitt belastet for? Ta kontakt med leverandøren, Strex eller oss så hjelper vi deg.
Vær oppmerksom på at det er SMSene du mottar som koster, og ikke SMSene du sender. Vær også oppmerksom på at abonnement på innholdstjenester løper frem til du selv avslutter de. Det betyr at du fortsatt vil bli belastet, selv om du velger å ikke svare på SMS`ene du mottar.
Spesialnummer
Det finnes mange ulike spesialnummer man kan ringe. Disse er såkalte premiumtjenester og er ikke inkludert i abonnementet. Eksempler på slike tjenester er 1881 (Opplysningen), 820-nummer o.l. Prisene på tjenestene varierer fra gratis til over 300,- for noen sekunder avhengig av hvilket nummer du ringer. Prisen bestemmes blant annet av leverandøren, f.eks 1881, og du finner en oversikt på prisene her.
Utenlandssamtaler
Hos oss er det samme pris på bruk i EU og EØS-landene som i Norge. Men for samtaler og SMS/MMS fra Norge til EU og EØS- landene gjelder egne priser. For bruk av mobilabonnementet utenfor EU og EØS-landene gjelder egne priser. Lurer du på prisene i et land kan du søke opp landet her. Vær også oppmerksom på at bruk på skip, ferjer og fly ofte kan være veldig dyrt da man bruker satellitt og ikke vanlig mobilnett. Prisene for disse tjenestene finner du her.
Vi har rett og slett gjort en feil
Ja, det kan skje feil når vi lager fakturaene. Mye informasjon samles inn av maskiner, men noe er også gjort av våre medarbeidere. Og til tross for at vi forsøker å være nøyaktige og huske alle små detaljer, kan det skje feil. Det beklager vi. Men slike feil kan rettes opp like lett som de lages. Hvis du har lest punktene over og mener at det er gjort en feil på fakturaen så må du ta kontakt med oss slik at vi kan se på det og rette opp i feilen. Det kan du enten gjøre direkte i chatten nede i høyre hjørne (blå snakkeboble) eller ved å sende oss en e-post til kundeservice@happybytes.no