Tips ved bytte av

SIM-kort

Før du bytter

  • Husk å ha det nye SIM-kortet tilgjengelig ved aktiveringstidspunktet. Legg det gjerne i lommeboka eller en veske slik at du har det med deg i tilfelle reise, sykdom eller lignende.
  • Hør gjennom mobilsvarmeldinger før du bytter da meldingene blir borte når du bytter SIM-kort.
  • Overfør eventuelle kontakter som ligger på SIM-kortet til din mobiltelefon.
    • På iPhone går du inn i Innstillinger ➝ **Scroll deg ned til Kontakter➝ Velg “Importer SIM-kontakter” nederst.
    • På de fleste Android telefoner går du til appen Kontakter➝ Velg ⋮(meny) ➝ Innstillinger➝ Kontakter➝ Importer/eksporter kontakter ➝ Velg “Importer fra SIM”

Når du skal bytte

  • Slå av mobiltelefonen.
  • Sett inn SIM-kort i din mobil. Hvor SIM-kort skal plasseres avhenger av hvilken mobil du har.
  • Slå på mobiltelefonen slik at alle innstillinger oppdateres.

Lurer du på hvordan du bytter SIM-kort? Se videoen nedenfor:

Etter at du har byttet

  • Bytt PIN-koden til en kode som er enklere å huske. Det gjør du i innstillingene på din telefon. Dine nåværende PIN- og PUK-koder finner du på følgebrevet til SIM-kortet og på Min Side.
  • Legg inn personlig melding på Mobilsvar
  • Ring (+47) 915 09 001 (felles mobilsvarnummer)
    • Følg instruksjonen for å endre din personlige mobilsvarmelding
  • Tilpass abonnementet ditt med eventuelle tilleggstjenester ved å logge deg inn på enten Min Side eller i Happybytes-appen:
    • Appen for iOS (iPhone/iPad) finner du her
    • Appen for Android (Samsung, Huawei, Sony osv.) finner du her

Lurer du på hvordan du bytter PIN-kode? Se videoen nedenfor:

SIM-kortet mitt virker ikke, hva kan jeg gjøre?

Får du feilmelding når du setter inn SIM-kortet? Nedenfor finner du noen av de vanligste feilmeldingene som komme i forbindelse med bytte av SIM-kort. Dersom du skulle få en feilmelding eller ikke har dekning med det nye SIM-kortet ditt, prøv å skru av og på telefonen en gang. Det hjelper ofte.

“Ikke registrert på nettverk” betyr at telefonen din ikke finner noe dekning. Prøv å skru av og på telefonen en gang. Fungerer ikke det, kan det bety at SIM-kortet ikke er aktivert enda. Om dette vedvarer kan du prøve å aktivere SIM-kortet manuelt på Min Side, eller ta kontakt med oss enten i kundeservice-chatten eller ved å sende en e-post til kundeservice@happybytes.no.

“Opplåsnings-PIN-kode for SIM-nettverk” kan komme opp dersom telefonen din er operatørlåst. Hva du må gjøre for å låse opp telefonen kan du se på Telenor eller Telia sine nettsider.

“SIM-kortet er ugyldig” kan komme opp både dersom dersom telefonen har operatørlås (se over) og dersom SIM-kortet ikke er aktivert.

“Sett inn SIM-kort” kan bety at SIM-kortet ble satt inn før det ble aktivert, at det ikke ble satt inn, eller at det ble satt inn feil.

Om du skulle ha problemer med å få SIM-kortet til å fungere så ta gjerne kontakt med oss i kundeservice-chatten nede i høyre hjørne (blå snakkeboble) eller sende en epost til kundeservice@happybytes.no, så finner vi ut av det sammen