Ting du kanskje lurer på om

Faktura

Ny kunde - første faktura

Faktura sendes ut i starten av hver måned og har 14 dagers betalingsfrist. Fakturaen består av månedsavgiften for neste måned og forbruk av blant annet data i måneden som var.

Som ny kunde kan den første fakturaen bli litt høyere enn forventet, avhengig av når i måneden man ble kunde. Ettersom vår månedsavgift faktureres på forhånd hver måned vil den første fakturaen inneholde både månedsavgift for måneden du ble kunde (dvs. når SIM-kortet ble aktivert) og for kommende måned.  Du betaler selvfølgelig kun månedsavgift for de dagene du faktisk var kunde den første måneden.

Dersom du for eksempel ble kunde hos oss 20.november vil fakturaen inneholde månedspris for 10 dager i november og hele desember. Deretter vil du få månedsavgift for en måned om gangen. Du finner forøvrig kopi av din faktura på Min Side.

Datapriser Flex

Dataprisene på vårt Flex-abonnement følger innkjøpsprisen fra Telenor, og prisen per Gigabyte (GB) blir lavere jo mer data du bruker. De første dataene hver måned er derfor dyrere enn de påfølgende.

Blir du kunde sent i måneden kan det derfor hende at du kun rekker å bruke litt data. Prisen vil da kunne fremstå som uforholdsmessig dyr, men dette vil altså regulere seg når du er kunde en hel måned.

Innholdstjenester

Innholdstjenester er betaling for parkering, varekjøp (f.eks kino) og avstemninger på f.eks Skal vi danse. Happybytes er ikke leverandør av slike tjenester, men vi gjør de tilgjengelig for deg som kunde og vi fakturerer tjenestene. Du kan sperre ditt abonnement for bruk av innholdstjenester på Min Side.

Leverandørene av innholdstjenestene kan være mange ulike, men som kunde av Happybytes kan du logge deg inn på nettsidene til Strex hvor du finner informasjon om hva du er belastet for, hvilken innholdsleverandør som har belastet deg og kontaktinformasjon til disse.

Du skal motta en SMS når du blir belastet for innholdstjenester. Meldingen skal inneholde informasjon om hva du har blitt belastet for og hvor mye. For å stoppe eventuelle abonnement på en innholdstjeneste må du sende SMS med f.eks kodeord STOPP (avhenger av leverandøren) til det aktuelle nummeret (innholdstjenesten).

Er du uenig i beløpet du har blitt belastet for? Ta kontakt med leverandøren eller Strex så hjelper de deg.

Vær oppmerksom på at det er SMS du mottar som koster, og ikke SMS du sender. Vær også oppmerksom på at abonnement på innholdstjenester løper frem til du selv avslutter de. Det betyr at du fortsatt vil bli belastet, selv om du velger å ikke svare på SMS du mottar.

Spesialnummer

Samtaler til nødnummer, 3-sifrede og 5-sifrede nummer og nummer som begynner på 800, 810, 815 og 850 er inkludert i våre mobilabonnement. Andre spesialnummer er ikke inkludert i ditt abonnement ettersom dette er såkalte premiumtjenester.

Prisene på tjenestene varierer fra gratis til 300,- for kun noen sekunder avhengig av hvilket nummer du ringer. Prisen bestemmes blant annet av leverandøren, f.eks 1881, og du finner en oversikt på prisene her. Du kan sperre ditt abonnement for bruk av slike spesialnummer på Min Side.

Bruk i utlandet

I våre abonnement En om dagen og Flex er bruk av tale og meldinger i EU og EØS-landene inkludert. Men for samtaler og meldinger fra Norge til utlandet (også EU og EØS-landene) gjelder egne priser.

For abonnementet En om dagen er 1 GB mobildata inkludert hver dag også i EU/EØS. For abonnementet Flex gjelder samme pris på mobildata i EU/EØS som i Norge.

For abonnementet Tre om dagen er egne 24 GB mobildata inkludert for bruk i EU/EØS.

For bruk av mobilabonnementet utenfor EU og EØS-landene gjelder egne priser.  Vær også oppmerksom på at bruk på skip, ferjer og fly ofte kan være dyrt da man bruker satellitt og ikke vanlig mobilnett. Dette gjelder for eksempel danskebåten hvor mange dessverre kan få seg en overraskelse.

Vi har rett og slett gjort en feil

Ja, det kan skje feil når vi lager fakturaene. Mye informasjon samles inn av maskiner, men noe er også gjort av våre medarbeidere. Og til tross for at vi forsøker å være nøyaktige og huske alle små detaljer, kan det skje feil. Det beklager vi.

Men slike feil kan rettes opp like lett som de lages. Hvis du har lest punktene over og mener at det er gjort en feil på fakturaen må du ta kontakt med oss slik at vi kan se på det og rette opp feilen. Kontakt oss enten direkte i chatten nede i høyre hjørne (blå snakkeboble) eller ved å sende oss en e-post til kundeservice@happybytes.no