Hvordan sperrer jeg SIM-kortet?
Dersom uhellet skulle være ute og du mister eller blir frastjålet mobilen er det viktig at du får sperret abonnementet. Gjør dette så fort som mulig da du selv står ansvarlig for bruken inntil du har sperret abonnementet. Abonnementet sperrer du enkelt under «SIM-kort»-fanen på Min Side.
Hvor bestiller jeg erstatnings-SIM-kort?
Har du mistet eller fått frastjålet mobilen og sperret SIM-kortet vil du trenge et nytt SIM-kort. Dette bestiller du enkelt ved å kontakte kundeservice, enten i chatten nede til høyre eller med en e-post til kundeservice@happybytes.no.
Hva kan jeg gjøre for å finne igjen mobilen?
Hjelp til å finne mobilen: Mister du, eller blir frastjålet mobilen kan du benytte deg av «Hvor er (iPhone)?» og «Finn min Android» -funksjonene til å lokalisere og/eller sperre mobilen. Merk. Disse funksjonene må være slått på i mobilen for å fungere og krever innlogging med AppleID eller Google-kontoen din.
Vi minner også om at det i slike situasjoner kan være lurt å kontakte lokale hittegodskontor, evt. anmelde tyveriet til politiet her, og forhøre deg om det dekkes av reiseforsikring eller lignende.
Kan jeg få satt over mine samtaler til en annen telefon?
Dersom du av en eller annen grunn ikke har tilgang til din egen mobil kan det være greit å få satt over samtalene dine til en mobil i reisefølget ditt. Da kan du fortsatt motta samtaler på denne mobilen til du finner din egen eller skaffer deg en ny. Tjenesten koster ingenting, men du betaler ordinærpris for samtaler utover det som er inkludert i abonnementet ditt. Tjenesten bestiller du enkelt via kundeservice, enten i chatten nede til høyre eller med en e-post til kundeservice@happybytes.no.
Jeg har glemt PIN-koden min, hva nå?
Det er mange ting man skal huske på når man er på i en hektisk hverdag, og da er det lett å glemme ting. Dersom du skulle glemme PIN-koden din finner du denne under «SIM-kort»-fanen på Min Side.
Dersom du har valgt din egen PIN-kode vil ikke PIN-koden på Min Side virke lenger. Det du kan gjøre da er å taste feil PIN-kode 3 ganger. Da vil mobilen be om PUK-koden som du finner på samme sted på Min Side. Tast inn denne, og velg en ny PIN-kode som er enkel for deg å huske.
Mobilen er låst og ber en om en PUK-kode?
Dersom du er uheldig og taster feil PIN-kode mer enn 3 ganger vil mobilen låse seg og be om PUK-koden. Denne finner du under «»SIM-kort»-fanen på Min Side.