Hva skjer hvis jeg bruker for mye data?
En om dagen:
Med En om dagen får du 1 GB hver dag. Bruker du mer enn 1 GB vil hastigheten bremses til 40 kbps, men du vil ikke bli belastet for dataen du skulle bruke med denne hastigheten.
Trenger du høyere hastighet kan du gjøre følgende:
1. Vente til midnatt (norsk tid) – da vil du få 1 GB til.
2. Aktivere Autopåfyll. Dette gir deg mer data i full hastighet til kr 19,- per GB, ut dagen.
Merk: Autopåfyll-data gjelder kun inneværende dag. Det er ingen «roll-over».
Tre om dagen:
Med Tre om dagen får du 3 GB hver dag. Bruker du mer enn 3 GB vil hastigheten bremses til 40 kbps, men du vil ikke bli belastet for dataen du skulle bruke med denne hastigheten.
Trenger du høyere hastighet kan du gjøre følgende:
1. Vente til midnatt (norsk tid) – da vil du få 3 GB til.
2. Aktivere Autopåfyll. Dette gir deg mer data i full hastighet til kr 19,- per GB, ut dagen.
Merk: Autopåfyll-data gjelder kun inneværende dag. Det er ingen «roll-over».
Flex:
Med Flex er det ikke noe som heter “for mye data”. Du kan bruke så mye du måtte ønske og betaler for det du bruker. For at du aldri skal bli overrasket over hvor mye du faktisk bruker, og for å gjøre det lettere for deg å holde kontroll på eget forbruk har vi «databrems». Med «databrems» kan du velge mellom nivåer der hastigheten kan reduseres. Når du nærmer deg valgt nivå vil du automatisk få varsel. Første nivå er satt til 10GB som standard, med mindre du har valgt noe annet ved bestilling. Om du ønsker å bruke mer enn 10GB kan du gå inn på Min Side eller i appen (foreløpig kun Android-versjon som du finner her) og øke grensen. «Databrems» reduserer hastigheten på mobildata til 40 kbp/s. Om du ønsker å slå av mobildata helt kan du gjøre dette på Min Side, eller du kan slå av mobildata direkte på mobilen.
Har dere Data Rollover?
Nei, ingen av våre abonnement har «rollover».
Med En om dagen får man 1 GB hver dag. Denne kan man bruke som man vil og dagen etter får man en ny.
Med Tre om dagen får man 3 GB hver dag. Disse kan man bruke som man vil og dagen etter får man tre nye.
Med Flex betaler man kun for dataen man bruker, og da blir roll-over overflødig.
Mitt data-SIM virker ikke, hva gjør jeg?
Dersom du har bestilt et data-SIM og allerede har et aktivt Flex-abonnement vil du kunne ta i bruk ditt nye data-SIM så fort du får det, da disse sendes ferdig aktivert fra oss.
Merk: Får du data-SIM før porteringsdatoen for abonnementet ditt må du vente til porteringen er skjedd. Det kan ta noen timer før data-SIM aktiveres etter porteringen av selve abonnementet. Om du opplever problemer etter at du bytter til ditt nye data-SIM flere timer etter at det andre SIM-kortet ditt er blitt aktivert, kan det være lurt å slå av og på enheten du bruker med data-SIM.
Opplever du fortsatt problemer så er det bare å ta kontakt med oss i kundeservice-chatten nederst i høyre hjørne eller send en e-post til kundeservice@happybytes.no
Kontakt oss
Send oss en e-post på
kundeservice@happybytes.no
eller chat med oss nederst i høyre hjørne.
Åpningstider:
Alle hverdager
09:00 – 17:00