Greit å vite for deg som er ny mobilkunde hos

Happybytes

Full kontroll med "Min Side"

Hvis du ikke allerede har gjort det anbefaler vi å aktivere Min Side. Her kan du blant annet følge med på forbruket ditt, se dine fakturaer og legge på sperre for ulike tjenester som f.eks innholdstjenester og databruk.

Datapriser Flex

Dataprisene våre følger innkjøpsprisen fra Telenor, og prisen per GB blir lavere jo mer data du bruker. De første dataene hver måned er derfor dyrere enn de påfølgende.

Hvis du blir kunde sent i måneden kan det derfor hende at du kun rekker å bruke litt data. Prisen vil da kunne fremstå som uforholdsmessig dyr, men dette vil altså regulere seg når du er kunden en hel måned.

Databrems

På vårt abonnement Flex er det en standard databrems når man har brukt 10 GB data i løpet av en måned. Datahastigheten vil da bli kraftig redusert. Denne bremsen kan du selv endre på Min Side.

Faktura

Faktura sendes ut i starten av hver måned og har 14 dagers betalingsfrist. Første faktura blir alltid sendt på e-post. Når du betaler første faktura i nettbanken vil du få spørsmål om du vil inngå avtale om AvtaleGiro neste gang. Svar ja, og Avtalegiro er aktivert.

Vi har avsluttet ditt abonnement hos din tidligere operatør. Det kan hende at de sender deg en faktura for betalbare tjenester (spesialnummer, innholdstjenester o.l) i dagene før du byttet til oss.

Aktiver BankID app

BankID på mobil fases ut til fordel for BankID-app. Dette har du også mottat informasjon om fra Banken din.

SIM-kort sendt fra oss etter den 25. oktober 2022  støtter ikke Bank ID på mobil, og du må derfor aktivere BankID-appen før du tar i bruk ditt nye SIM-kort.

Vi har samlet alt du trenger å vite om BankID app på denne siden

Bytt PIN-kode

Vi anbefaler at du bruker PIN-kode på ditt SIM-kort for å beskytte det som misbruk. Du kan enkelt bytte PIN-kode til en kode som er lettere for deg å huske.

Se denne filmen med 3 alternative måter å gjøre det på: