Smartere mobilabonnement
Selvbetjening på Min Side
– Full kontroll på mobilabonnementet
Hos Happybytes får du alltid rask hjelp hos kundeservice når du trenger det, men vi har også gjort det enkelt å ha kontroll på mobilabonnementet via Min Side.
Min Side finner du enkelt på Happybytes.no i toppmenyen eller du kan laste ned appen på telefonen din. Her får du en oversikt over funksjonene og hvordan de fungerer.
Min Side er tilgjengelig som en nettbasert tjeneste som du finner på min.happybytes.no, eller som en app til iOS eller Android (se lenker under).
Du logger inn på Min Side med mobilnummeret ditt og et passord du bestemmer selv. Hvis det er første gang du logger på følger du anvisningene for å opprette passordet.
Har du Bare Data (mobilt bredbånd) bruker du «datanummeret» istedenfor mobilnummeret.
Min Happybytes appen er en forlengelse av Min Side og har samme funksjonalitet som på på nettsiden, lett tilgjengelig på telefonen. Appen husker innloggingsinformasjonen mellom hvert besøk og kan lastes ned i App Store og i Google Play.
På Min Side kan du selv gå inn og finne informasjon om, og endre på abonnementet ditt.
Hovedmenyen består av følgende: Forbruk, Tjenester, Databrems, SIM-kort, Faktura, Abonnement og Min Profil.
Under går vi mer detaljert innpå hver enkelt av disse:
Her kan du se totalt forbruk så langt i måned av datamengde, taleminutter og antall SMS sendt.
For kunder med «En om dagen» og «Tre om dagen» ser man der hva som er brukt opp av total mengde for dagen, og hvor mange Autopåfyll som er brukt opp.
I tillegg er det en drop-down liste nederst på siden der man kan se detaljert forbruk tilbake dag for dag.
Dersom du har eller står som eier på flere nummer kan du velge mellom disse i drop-down listen øverst på siden, og se forbruket for de ulike.
Her kan du se de ulike tilleggstjenestene som er tilgjengelige, som f.eks. nummeropplysning, mobilsvar, sperre mobildata og sperre innholdstjenester (Strex).
Er du kunde på Flex eller Bare Data kan du også enkelt bestille ekstra datasim eller tvillingsim her.
Har du «1 om dagen» eller «Happybytes 8/30 GB» kan også her aktivere eller deaktivere «Autopåfyll».
Dersom du har flere ulike nummer på deg kan du velge hvem av disse valgene skal gjelde for øverst i drop-down listen.
Med databrems setter du en grense for hvor mye mobildata du kan bruke før hastigheten bremses.
I praksis så betyr det at du fortsatt kan bruke mobildata, men at det vil gå nokså tregt.
Du kan se hvilket nivå du har i dag øverst og endre nivå ved å trykke på «Bytt til dette»-knappen på det nivået du ønsker.
Dersom du har glemt PIN-koden din eller tastet feil for mange ganger og trenger PUK-koden, finner du enkelt disse under fanen «SIM-kort» på Min Side/app.
I dropdown-listen under ditt abonnement kan du velge mellom de ulike SIM-kortene du måtte ha, f.eks. hovedkort, tvillingkort og datakort.
Dersom du ønsker å se siste gjeldende faktura og betalte faktura fra tidligere. På de ulike fakturaene kan du trykke på «Se forbruk» for å se detaljert forbruk av Tale, Datatrafikk, Datatrafikk Utland EU og Avgifter. Trykker du på «Vis PDF» får du en .pdf fil som du kan laste ned og lagre.
Her kan du se hvilket abonnement du har i dag, og hva månedsavgiften for dette er.
Her ser vi også på enda flere funksjoner som du vil se og høre mer om i fremtiden.
Her kan du endre din kontakt e-post som vi bruker for å sende deg informasjon, samt endre passord til Min Side dersom du trenger det.
Trykk på «Rediger informasjon», gjør ønskede endringer og klikk «Lagre endringer» for å gjøre dette.
Kontakt oss på vår Kundeservice Chat eller send en e-post til kundeservice@happybytes.no, vi svarer deg raskt på din henvendelse.
Noen bruker mye mobildata, andre bruker lite (eller ingenting). Derfor har vi laget mobilabonnement som tar høyde for akkurat det, med priser og inkluderte tjenester som passer for alle. Her finner du alle våre abonnement: