Hva slags abonnement har Happybytes?
Happybytes tilbyr mobilabonnement som passer for deg uansett om du bruker lite, ingen eller mye mobildata.
Du finner oversikt over alle våre mobilabonnement med priser i Abonnementoversikten.
Hvordan bytter jeg til et annet Happybytes abonnement?
Bytte av abonnement kan enkelt gjøres ved å logge inn på «Min Side» eller i Mobilapp for iOS eller Android. Klikk på til fanen «Abonnement» i menyen. Her kan du selv bytte til det abonnementet som passer deg best. Merk: det er kun den personen som står som juridisk eier av abonnementet/abonnementene som kan utføre bytte.
Slik fungerer abonnementsbytte
- Bytte av abonnement gjennomføres umiddelbart.
- Man kan kun bytte abonnement én gang per måned. Bytter du f.eks. den 13. mars kan du endre dette igjen fra 13. april.
- Merk: Dersom du har et abonnement med aktive data- eller tvilling-SIM, vil disse bli deaktivert ved bytte til et abonnement som ikke støtter dette.
Fakturering
- Månedsavgiften for abonnementet du bytter til løper fra og med dagen byttet blir utført. Månedsavgiften for abonnementet du bytter fra løper frem til dagen byttet blir utført.
- Merk at om du bytter abonnement i starten av måneden vil dette ikke være synlig på faktura du mottar samme måned, og du må da betale for abonnementet som står oppført på faktura (altså nåværende abonnement). Det du evt. betaler for mye/lite grunnet endring av abonnement blir korrigert på faktura du mottar måneden etter.
Hvem kan bestille mobilabonnement hos Happybytes?
Alle over 18 år med norsk personnummer, bosatt i Norge kan bestille abonnement hos oss. Det gjøres en kredittsjekk ved bestilling. Vær oppmerksom på at videreføring av nummer fra et annet mobilselskap kun kan bestilles av den personen som er juridisk eier av abonnementet i dag (som oftest den som betaler regningen).
Dersom du ønsker å overføre eierskapet av nummeret til/fra noen andre kan det gjøres ved å fylle ut og sende inn et eierskifteskjema til portering@happybytes.no
Hva innebærer en kredittsjekk?
Å bli kunde hos Happybytes fordrer at man ikke har uoppgjorte inkassosaker og kan vise til tilfredsstillende inntekt. Derfor gjennomfører vi en kredittsjekk på alle kunder som bestiller abonnement. Ved kredittsjekk sendes det ut et gjenpartsbrev der du kan se hvilken informasjon vår inkassopartner Creditsafe har registrert på deg. Har du spørsmål til informasjonen Creditsafe har registrert på deg, kontakt Creditsafe direkte her.
Kredittgrense
For å forhindre misbruk/svindel har Happybytes satt en månedlig kredittgrense på kr 1500,-. Når du nærmer deg kredittgrensen vil du motta en varsel på SMS. Det er også en grense på 1000,- per dag.
Kunder som passerer kredittgrensen vil bli sperret for utgående trafikk, samt andre tjenester som genererer kostnader.
Merk: Kunder som kan vise til tilfredsstillende fakturahistorikk vil kunne få hevet kredittgrensen ved på kontakte kundeservice på e-post (kundeservice@happybytes.no) eller via chatten nede i høyre hjørne.
Er det bindingstid på abonnementene?
Nei, vi har ingen bindingstid på våre abonnement. Hos Happybytes er du kunde fordi du vil, ikke fordi du må. Er du ikke fornøyd og ønsker å bytte til en annen leverandør, står du selvfølgelig fritt til å gjøre det. Du trenger ikke si ifra til oss om dette da abonnementet ditt vil sies opp automatisk når du overføres til annen operatør.
Vi setter imidlertid stor pris på om du forteller oss årsaken til at du vil avslutte abonnementet ditt hos oss slik at vi eventuelt kan forbedre oss på dette området. Send oss gjerne en e-post til kundeservice@happybytes.no eller kontakt oss i chatten nederst til høyre på siden.
Avtalevilkår, hvor finner jeg de?
Våre avtalevilkår finner du her.
Kan jeg angre meg og hvordan gjør jeg det?
Ja, det er lov å angre. Om du ønsker å benytte deg av angreretten (inntil 14 dager etter bestilling) så fyller du bare ut og sender inn angreskjemaet til oss på kundeservice@happybytes.no eller via chatten nederst til høyre på siden.
Hva gjør jeg om jeg vil klage?
Er det noe du ikke er fornøyd med hos oss så vil vi veldig gjerne høre fra deg. Kontakt oss på kundeservice@happybytes.no eller direkte i kundeservice-chatten vår nederst i høyre hjørne (blå snakkeboble). Målet vårt er at du skal være happy, og vi vil gjøre vårt beste for at du skal bli det.
Om du har vært i kontakt med oss uten at saken er blitt løst har du som forbruker mulighet til å kontakte enten Brukerklagenemda eller ODR-portalen.
Er det fri bruk av SMS, MMS og Tale?
Alle Happybytes mobilabonnement (Med Unntak av Fri Data) har fri bruk av tale og meldinger i Norge og EU/EØS inkludert. Fri bruk inkluderer inntil 10.000 min/SMS/MMS (bruk utover inkludert kr 0,30 pr min/SMS/MMS)
Vær oppmerksom på at egne priser gjelder for:
- Trafikk fra Norge til utlandet (også EU/EØS)
- Trafikk i utlandet (utenfor EU/EØS )
- Trafikk til spesialnummer og innholdstjenester
- Bruk på skip/ferge, fly og satellitt.
Priser utover månedsavgiften finner du her.
Er bruk i EU inkludert?
Våre mobilabonnement fungerer selvfølgelig like godt i utlandet som i Norge. Vi har en egen side som gir deg fullstendig oversikt over hva som gjelder for bruk i EU/EØS: klikk her for å lese mer om bruk i EU/EØS
Happybytes er blant de alle billigste i resten av verden. Priser for bruk av mobilen i utlandet finner du her.
Merk: Har du bestilt et nytt nummer hos oss, vil dette være sperret for bruk i utlandet når du mottar SIM-kortet. Kontakt kundeservice for å åpne dette.
Mobilt Bredbånd – Bare Data
Bare Data er et mobilt bredbåndsabonnementet som ikke virker på noe annet enn Telenors nett i Norge. Om du har Bare Data og ønsker å bruke data utenfor Norge kan du bestille mobilabonnementet Flex med et ekstra data-SIM. Da gjelder egne priser.
Som eksisterende kunde bestiller du Flex ved å kontakte kundeservice på kundeservice@happybytes.no eller i chatten nederst til høyre på nettsiden.
Har du andre spørsmål eller annet knyttet til bruk i utlandet, ta gjerne kontakt.