Hvordan aktiverer jeg eFaktura?
eFaktura er en avtale mellom deg og banken din for hvordan du ønsker å motta dine regninger. Du må derfor aktivere eFaktura i nettbanken din for å motta eFatkura fra oss. Du blir kanskje bedt om å oppgi en eFaktura-referanse, og det er de 8 første siffer av KID-nummer på den siste fakturaen du mottok fra oss.
- Hvis du tidligere har akseptert å motta eFaktura fra alle organisasjoner som tilbyr dette, inngås avtale automatisk
- Hvis du ikke har akseptert dette må du gå til «eFaktura» i nettbanken (se i menyen) og søke opp «Happybytes». Følg deretter stegene for å aktivere.
Her finner du mer informasjon om eFaktura og svar på de vanligste spørsmålene: https://www.efaktura.no/privat
Når du søker opp Happybytes i nettbanken kan det være at det kommer opp informasjon og adresse til et selskap som heter eRate. Dette er vår partner på fakturerering av mobilabonnementet, og det er deres bankavtale. Det er ikke uvanlig praksis at andre står håndtering av fakturaer.
Kan dere forklare beløpet jeg fikk på min første faktura?
Vi har laget en egen side som svarer på en del vanlige spørsmål om faktura, den finner du her.
Kommer faktura på e-post eller brev?
Vi sender faktura per e-post, eFaktura eller Avtalegiro. Vi tilbyr ikke faktura per post.
Kan jeg betale fakturaen fra dere med Vipps?
Du kan betale faktura i Vipps hvis du har eFaktura. Hvis du har det aktivert vil eFakturaen komme i din Vipps, og du kan dermed betale fakturaen i Vipps.
Hvor kan jeg se hvilke fakturaer som er betalt?
På Min Side og i vår app Min Happybytes (lastes ned fra Apple Store eller Google Play Store) kan du alltid finne kopi av dine fakturaer. Du vil også kunne se hvilke fakturaer som er betalt, hvilke som ligger til forfall og hvor mye som evt. gjenstår å betale.
Har du spørsmål om faktura kan du alltids kontakte kundeservice i chatten nederst til høyre på siden eller ved å sende en e-post til kundeservice@happybytes.no.
Kan jeg benytte meg av Avtalegiro eller eFaktura?
Vi tilbyr betaling både med eFaktura og Avtalegiro.
eFaktura og Avtalegiro kan aktiveres i nettbanken din neste gang du betaler regningen. Bruk KID-nummeret som eFaktura-referanse hvis du blir bedt om å oppgi det.
Jeg har noen spørsmål angående min faktura som jeg ikke finner svar på her, hva gjør jeg?
Vi har laget en egen side som svarer på en del vanlige spørsmål om faktura, den finner du her. Er det fortsatt noe du lurer på så kan du kontakte oss direkte i chatten nederst til høyre, eller du kan sende en e-post til kundeservice@happybytes.no
Hva er "servicetjenester" og hvorfor må jeg betale for det?
Servicetjenester er samtaler til spesialnummer som ikke er inkludert i abonnementet. Dette er typisk opplysningstjenester som 1881 og samtaler til 820-nummer. Utfyllende oversikt over prisene til spesialnummer finner man her.
Hva er "Kjøp av tjenester, eks. parkering og donasjoner" og hvorfor er jeg belastet for det?
Linjen for «Kjøp av tjenester, eks. parkering og donasjoner» på fakturaen omhandler kjøp av tjenester eller produkter dere har bestilt og valgt å betale for med SMS. Du kan sperre ditt abonnement for bruk av innholdstjenester på Min Side.
Dette kan være alt fra parkering, bompasseringer, stemmegivning via mobil, donasjoner til veldedige organisasjoner, spill-, strømme- og varslingstjenester, nummersøk, ringetoner eller mobilbetaling for annonser. Prisene varierer og settes av hver enkelt tilbyder. Happybytes viderefakturerer kun for kostnaden og vi har dessverre ingen kontroll over belastninger fra slike innholdstjenester.
Leverandørene av innholdstjenestene kan være mange ulike, men som kunde av Happybytes kan du logge deg inn på nettsidene til Strex hvor du finner informasjon om hva du er belastet for, hvilken innholdsleverandør som har belastet deg og kontaktinformasjon til disse.
Merk:
Enkelte innholdstjenester er abonnementsbasert, så her er det viktig å være oppmerksom på eventuelle bindings- og avtaletider. For å stoppe eventuelle abonnement på en innholdstjeneste må du sende SMS med f.eks kodeord STOPP (avhenger av leverandøren) til det aktuelle nummeret (innholdstjenesten).
Er du uenig i beløpet du har blitt belastet for? Ta kontakt med leverandøren eller Strex så hjelper de deg.
Hvor kan jeg se hvem som har belastet meg?
For å finne ut hvem som har belastet deg anbefaler vi deg å se om du finner nummeret som har belastet deg på denne siden. Her finner du også kontaktinformasjon til selskapet som leverer tjenestene og eier nummeret du er blitt belastet for.
Ved å sende STOPP til avsendernummeret vil du få tilsendt en bekreftelse på oppsigelse, eller instruksjoner knyttet til oppsigelse. Det skal alltid stå informasjon om hvordan du sier opp tjenesten i hver melding de som leverer innholdstjenestene sender deg.
Kan jeg sperre nummeret mitt for innholdstjenester?
Klart det.
Du kan sperre abonnomentet ditt for innholdstjenester på Min Side, eller ved å kontakte vår kundeservice via chatten nederst til høyre, eller sende en e-post til kundeservice@happybytes.no