Hvordan sperrer man SIM-kortet?
Dersom uhellet skulle være ute og man mister eller blir frastjålet mobilen er det viktig at man får sperret SIM-kortet. Gjør dette så fort som mulig da man selv står ansvarlig for bruken inntil man har sperret SIM-kortet. Man kan enkelt sperre SIM-kortet under «SIM-kort»-fanen på Min Bedrift.
Hvor bestiller man erstatnings-SIM-kort?
Har man mistet eller fått frastjålet mobilen og sperret SIM-kortet vil man trenge et nytt SIM-kort. Dette bestiller man enkelt ved å kontakte kundeservice, enten i chatten nede til høyre eller med en e-post til kundeservice@happybytes.no.
Hva kan man gjøre for å finne igjen mobilen?
Hjelp til å finne mobilen:
Har man mistet eller blitt frastjålet mobilen kan man benytte «Finn min iPhone» og «Finn min Android» -funksjonene til å lokalisere og/eller sperre mobilen.
Merk: Disse funksjonene må være slått på i mobilen for å fungere og krever innlogging med AppleID eller Google-konto.
Vi minner også om at det i slike situasjoner kan være lurt å kontakte lokale hittegodskontor, evt. anmelde tyveriet til politiet her, og forhøre seg om det dekkes av reiseforsikring eller lignende.
Kan man få satt over mine samtaler til en annen telefon?
Dersom man av en eller annen grunn ikke har tilgang til egen mobil kan det være greit å få satt over samtalene til et annet nummer. Da kan man fortsatt motta samtaler på denne mobilen til man finner sin egen eller skaffer seg en ny.
Tjenesten koster ingenting, men man betaler ordinærpris for samtaler utover det som er inkludert i abonnementet. Tjenesten bestiller man enkelt via kundeservice, enten i chatten nede til høyre eller med en e-post til kundeservice@happybytes.no.
Har glemt PIN-koden, hva nå?
Det er mange ting man skal huske på når man er på i en hektisk hverdag, og da er det lett å glemme ting. Dersom man skulle glemme PIN-koden finner man denne under «SIM-kort»-fanen på Min Bedrift.
Dersom man har valgt din egen PIN-kode vil ikke PIN-koden på Min Bedrift virke lenger. Det man kan gjøre da er å taste feil PIN-kode 3 ganger. Da vil mobilen be om PUK-koden som man finner på samme sted på Min Bedrift. Tast inn denne, og velg en ny PIN-kode som er enkel å huske.
Mobilen er låst og ber en om en PUK-kode?
Dersom man er uheldig og taster feil PIN-kode mer enn 3 ganger vil mobilen låse seg og be om PUK-koden. Denne finner man under «»SIM-kort»-fanen på Min Bedrift.
Kontakt oss
Send oss en e-post på
kundeservice@happybytes.no
eller chat med oss nederst i høyre hjørne.
Åpningstider: Hverdager 9-17