Kan jeg bestille et abonnement til barnet mitt?
Ja, det kan du gjøre. Det er bare å bestille på vanlig måte og oppgi barnet som bruker underveis i bestillingen. Du vil som juridisk eier være ansvarlig for abonnementet og fakturaen sendes til deg. Har du selv et Happybytes-abonnement vil begge abonnementene samles på en faktura.
På Min Side har du full oversikt over forbruk og kostnader. Du kan sperre for bruk av innholdstjenster, teletorg (f.eks 820- og 829-nummer) og opplysningstjenster.
På Min Side kan du også aktivere Autopåfyll (for Mye data-abonnement), sperre for bruk av mobildata (for Flex-abonnement) eller endre Databrems (for Flex-abonnement). Databrems ved 10GB er aktivert som standard, og vil redusere hastigheten til 40 kbps, med mindre du har valgt noe annet ved bestilling.
Hvem kan bestille mobilabonnement til barn?
Alle over 18 år med norsk personnummer, bosatt i Norge kan bestille abonnement hos oss. Det gjøres en kredittsjekk ved bestilling. Dette gjelder også for bestillinger til barn, så i utgangspunktet kan begge foreldre foreta bestillingen på vegne av barnet.
Vær oppmerksom at dersom barnet allerede har et abonnement hos en annen operatør, og man ønsker å videreføre dette nummeret, så må det nye abonnementet også bestilles av den personen som gjorde det sist, ettersom han eller hun står som juridisk eier. Dersom du ønsker å overføre eierskapet av nummeret til noen andre kan det gjøres ved å fylle ut og sende inn et eierskifteskjema til kundeservice@happybytes.no
Kan vi få én felles faktura for hele familien?
Ja, man kan ha flere nummer på samme faktura. Fakturaen vil dermed være en samlefaktura for alle abonnement du er juridisk eier for. Det er en begrensning på 4 abonnement når man bestiller, men ønsker man flere enn 4 abonnement på samme faktura man man ta kontakt med med kundeservice@happybytes.no
Du får fakturaen når du bestiller for barna dine, ettersom det er du som voksen som står som juridisk eier av abonnementene. Om du vil legge til en person over 18 år i samme husstand, må du være juridisk eier også av dette nummeret, da alle abonnementene må samles på samme juridiske eier for å kunne få hele familien på en felles faktura. Se “Hvordan bytter jeg eier av et abonnement?” nedenfor for mer informasjon om dette.
Hvor mange SIM-kort kan jeg ha på samme faktura?
Hos oss kan du samle fire (4) telefonnummer (maksimalt to (2) nye nummer) på samme faktura. Hvert nummer har sitt eget abonnement. Felles faktura krever at alle nummerne har samme juridiske eier.
I tillegg kan kunder med Flex-abonnement ha to data-SIM hver, samt ett tvilling-SIM, hvor bruk på disse belastes samme abonnement og havner på samme faktura.
Hvordan bytter jeg eier av et abonnement?
For å bytte eier av et mobilabonnement trenger vi godkjenning fra deg og personen som eier abonnementet i dag. Dette løses enkelt ved at dere fyller ut et eierskifteskjema og sender det til portering@happybytes.no