Hvordan blir jeg Happybytes kunde?
Happybytes er en digital mobiloperatør, og alle våre abonnement må bestilles på nett.
Se oversikt og les mer om våre abonnementer her
Når bestillingen er fullført vil du motta en bestillingsbekreftelse på e-post. Dersom alt er i orden med bestillingen vil velkomstbrev med SIM-kort sendes til din folkeregistrerte postsadresse. I tillfeller der det er noe feil i bestillingen vil du motta en SMS fra kundeservice med videre veiledning.
Opplever du problemer med å legge inn en bestilling, kontakt kundeservice enten per e-post (kundeservice@happybytes.no) eller i chatten nederst til høyre på siden, så vil vi hjelpe deg.
Må jeg si opp mitt nåværende abonnement selv?
Nei, dersom du sier opp ditt eksisterende mobilabonnement selv, vil dette forhindre nummeroverføringen.
Beholder du ditt eksisterende nummer vil ditt nåværende abonnement automatisk bli sagt opp når nummeret ditt overføres til oss.
Happybytes tar ikke ansvar for bruddgebyr på binding eller etterfaktura fra tidligere operatør.
Merk: Dersom du bestiller nytt nummer, eller Bare Data (mobilt bredbånd) må du si opp evt tidligere abonnement selv.
Hvor sendes SIM-kortet?
Vi sender alltid SIM-kort til folkeregistrert folkeregistrert bostedsadresse til juridisk eier. Dette gjøres av hensyn til sikkerhet.
Unntak fra dette gjelder dersom du i bestillingsprosessen valgte en annen adresse og verifiserte dette med BankID. Da sendes SIM-kort til den valgte adressen i stedet.
Når aktiveres abonnementet?
Dersom du har valgt å beholde nåværende nummer, og ordren er godkjent, vil du motta en SMS med dato for aktivering. Aktiveringtidspunkt settes ca. 10 virkedager frem i tid.
Dersom du har bestilt et nytt nummer kan du ta i bruk SIM-kortet så snart det kommer i posten.
Data-SIM:
Dersom du allerede har et aktivt Flex-abonnement og har bestilt et data-SIM vil du kunne ta dette i bruk så fort du får det.
Merk: Ditt Data-SIM vil ikke kunne brukes før nummeret ditt er ferdig overført til oss.
Har du noen spørsmål rundt overføring og aktivering er det bare å ta kontakt med oss i kundeservice-chatten nede i høyre hjørne eller send en e-post til kundeservice@happybytes.no
Hvordan bytter man SIM-kort?
De fleste nye telefoner har en egen «skuff» på siden av telefonen tilpasset SIM-kortet. Vi har laget en steg-for-steg guide som viser hvordan man går frem for å bytte SIM kort på en vanlig smart telefon her: Slik bytter du SIM-kort
Hvordan aktiverer man SIM-kortet?
Alle våre SIM-kort sendes enten ferdig aktivert eller aktiveres automatisk.
Vent gjerne med å bytte SIM-kort til du har mistet dekningen på ditt gamle abonnement, da det kan forekomme forsinkelser i aktiveringen. Dersom du fortsatt ikke har dekning forsøk følgende:
- Ta SIM-kortet ut av telefonen.
- Skru av telefonen
- Vent minimum 1 minutt
- Sett inn SIM-kortet igjen
- Skru på telefonen
Dersom fortsatt skulle oppleve problemer er det bare å ta kontakt med oss i kundeservice-chatten nede i høyre hjørne eller send en e-post til kundeservice@happybytes.no
Merk: Dersom du har mottatt et «uaktivert ertatnings-SIM» kan dette aktiveres på Min Side under SIM-kort-fanen. Trenger du hjelp med aktiveringen kontakter du bare kundeservice via chatten nede i høyre hjørne eller med en e-post til kundeservice@happybytes.no, så kan de aktivere det for deg.
Kan man endre aktiveringsdato?
Om aktiveringstidspunktet du har blitt tildelt ikke skulle passe, ta kontakt med oss i kundeservice-chatten nede i høyre hjørne eller send en e-post til kundeservice@happybytes.no.
Når kan jeg ta i bruk mitt nye nummer?
Har du bestilt nytt nummer fra oss kan du ta i bruk SIM-kortet så snart du får det i posten.
Hvorfor får jeg feilmelding når jeg setter inn SIM-kortet?
Nedenfor finner du noen av de vanligste feilmeldingene som komme i forbindelse med bytte av SIM-kort. Dersom du skulle få en feilmelding eller ikke har dekning med det nye SIM-kortet ditt prøv følgende fremgangsmåte:
- Ta SIM-kortet ut av telefonen.
- Skru av telefonen
- Vent minimum 1 minutt
- Sett inn SIM-kortet igjen
- Skru på telefonen
Merk: Om du opplever at PIN-koden ikke fungerer kan det dette komme av at telefonen er låst og at du må taste inn «skjermlås-koden». Dette er koden du selv valgte da du satte opp telefonen.
Nedenfor har vi listet opp hva ulike feilmeldinger kan komme av:
“Opplåsnings-PIN-kode for SIM-nettverk” kan komme opp dersom telefonen din er operatørlåst. Hva du må gjøre for å låse opp telefonen kan du se hos Telenor eller Telia.
“SIM-kortet er ugyldig” kan komme opp både dersom dersom telefonen har operatørlås (se over) og dersom SIM-kortet ikke er aktivert.
“Sett inn SIM-kort» / «Inget SIM-kort» kan bety at SIM-kortet ble satt inn før det ble aktivert, eller at det ble satt inn feil.
Om du skulle ha problemer med å få SIM-kortet til å fungere så ta gjerne kontakt med oss i kundeservice-chatten nede i høyre hjørne eller sende en epost til kundeservice@happybytes.no, så finner vi ut av det sammen.
Tilbyr Happybytes eSIM?
Ja, Happybytes tilbyr eSIM som hoved-SIM-kort på alle våre mobilabonnement.
MERK: Foreløpig har vi ikke støtte for bruk av eSIM som Data-SIM, Tvilling-SIM eller for bruk i smart/treningsklokker som iWatch, men vi jobber for å kunne tilby dette på sikt.