Mobildata, MMS og delt internett
Mobildata og MMS innstillinger for din telefon
Vi har laget en enkel steg-for-steg guide som viser hvordan du setter riktige innstillinger for mobildata, MMS og delt internett for iPhone og Android
iPhone
Klikk her for guide til iPhone XS eller nyere enn 2017
MERK:
Har du iPhone X eller en iPhone modell eldre enn 2017 finner du egne innstillinger for din telefon her:
Klikk her for guide til oppsett for iPhoneX eller andre iPhone modeller eldre enn 2017
Android
Klikk her for guide til Android
Innstillingene som vises i guiden:
MMS
APN: mms
MMSC: http://mms.media
APN-typ: mms
Mobildata
Navn: Happybytes Internet
APN: Internet
Godkjenningstype: PAP
APN-type: default
APN-Protokoll: IPv4
APN:-Roaming protokoll: IPv4
(MERK: Internet skrives her med én «t»)
Har du fortsatt spørsmål er det bare å kontakte vår kundeservice via chatten nede i høyre hjørne, eller ved å sende en e-post til kundeservice@happybytes.no.
SMS virker ikke
Har du dekning?
For å kunne sende og motta meldinger må du ha dekning. Du kan sjekke Telenors dekningskart for å se om hvor du kan forvente å ha dekning.
Har du lagt inn riktig SMS-meldingssentral?
Sjekk om du har riktig SMS meldingssentral lagret i innstillingene på telefonen din.
Kontroller at nummeret til meldingssentralen din er +47 966 30 001
iPhone: Åpne Telefon – Tast inn: *5005*7672*+4796630001# og ring – Kontroller/endre nummer til meldingssentral
Samsung: Åpne SMS – Innstillinger – Flere innstillinger – Tekstmeldinger – Meldingssenter – Kontroller/endre nummer til meldingssentral
Er meldingsminnet fullt?
Alle meldinger tar litt plass, og ingen telefoner kan derfor lagre uendelig med meldinger. Hvor mange du kan lagre vil avhenge av minnet på din telefon. Går du tom for lagringsplass er løsningen å slette noen SMS eller MMS.
Har du fortsatt spørsmål er det bare å kontakte vår kundeservice via chatten nede i høyre hjørne, eller ved å sende en e-post til kundeservice@happybytes.no.
Hvorfor får jeg feilmelding når jeg setter inn SIM-kort?
Nedenfor finner du noen av de vanligste feilmeldingene som komme i forbindelse med bytte av SIM-kort. Dersom du skulle få en feilmelding eller ikke har dekning med det nye SIM-kortet ditt prøv følgende fremgangsmåte:
- Ta SIM-kortet ut av telefonen.
- Skru av telefonen
- Vent minimum 1 minutt
- Sett inn SIM-kortet igjen
- Skru på telefonen
Merk: Om du opplever at PIN-koden ikke fungerer kan det dette komme av at telefonen er låst og at du må taste inn «skjermlås-koden». Dette er koden du selv valgte da du satte opp telefonen.
Nedenfor har vi listet opp hva ulike feilmeldinger kan komme av:
“Opplåsnings-PIN-kode for SIM-nettverk” kan komme opp dersom telefonen din er operatørlåst. Hva du må gjøre for å låse opp telefonen kan du se hos Telenor eller Telia.
“SIM-kortet er ugyldig” kan komme opp både dersom dersom telefonen har operatørlås (se over) og dersom SIM-kortet ikke er aktivert.
“Sett inn SIM-kort» / «Inget SIM-kort» kan bety at SIM-kortet ble satt inn før det ble aktivert, eller at det ble satt inn feil.
Om du skulle ha problemer med å få SIM-kortet til å fungere så ta gjerne kontakt med oss i kundeservice-chatten nede i høyre hjørne eller sende en e-post til kundeservice@happybytes.no, så finner vi ut av det sammen.