Ting du kanskje lurer på om

Faktura

Ny kunde - første faktura

Våre fakturaer sendes ut i starten av hver måned og har 14 dagers betalingsfrist. Fakturaen består av månedsavgifter for neste måned og forbruk av blant annet data i måneden som var.

Som ny kunde kan den første fakturaen bli litt høyere enn forventet, avhengig av når i måneden dere ble kunde. Ettersom vår månedsavgift på 75,- (eksl mva) faktureres på forhånd hver måned vil den første fakturaen inneholde både månedsavgift for måneden dere ble kunde (dvs. når SIM-kortene ble aktivert) og for kommende måned.  Dere betaler selvfølgelig kun månedsavgift for de dagene dere faktisk var kunder den første måneden.

Dersom dere for eksempel ble kunde hos oss 20.november vil fakturaen inneholde månedspris for 10 dager i november og hele desember. Deretter vil dere få månedsavgift for en måned om gangen. Du finner forøvrig kopi av deres faktura på Min Bedrift.

Datapriser

Dataprisene våre følger innkjøpsprisen fra Telenor, og prisen per Gigabyte (GB) blir lavere jo mer data man bruker. De første dataene hver måned er derfor dyrere enn de påfølgende.

Blir man kunde sent i måneden kan det derfor hende at man kun rekker å bruke litt data. Prisen vil da kunne fremstå som uforholdsmessig dyr, men dette vil altså regulere seg når man er kunde en hel måned.

Spesialnummer

Samtaler til nødnummer, 3-sifrede og 5-sifrede nummer og nummer som begynner på 800, 810, 815 og 850 er inkludert i våre bedriftsabonnement. Andre spesialnummer er såkalte premiumtjenester og er ikke inkludert i ditt abonnement.

Prisene på tjenestene varierer fra gratis til 300,- for kun noen sekunder avhengig av hvilket nummer du ringer. Prisen bestemmes blant annet av leverandøren, f.eks 1881, og du finner en oversikt på prisene her. Du kan sperre abonnementene for bruk av slike spesialnummer på Min Bedrift.

Utlandssamtaler

Hos oss er det samme pris på bruk i EU og EØS-landene som i Norge. Men for samtaler og SMS/MMS fra Norge til utlandet (også EU og EØS-landene) gjelder egne priser.

For bruk av mobilabonnementet utenfor EU og EØS-landene gjelder også egne priser.  Vær også oppmerksom på at bruk på skip, ferjer og fly ofte kan være dyrt da man bruker satellitt og ikke vanlig mobilnett. Dette gjelder for eksempel danskebåten hvor mange dessverre kan få seg en overraskelse.

Innholdstjenester

Innholdstjenester er betaling for parkering, varekjøp (f.eks kino) og avstemninger på f.eks Skal vi danse. Happybytes er ikke leverandør av slike tjenester, men vi gjør de tilgjengelig for dere som kunde og vi fakturerer tjenestene. Man kan sperre abonnementene for bruk av innholdstjenester på Min Bedrift.

Leverandørene av innholdstjenestene kan være mange ulike, men som kunde av Happybytes kan man logge seg inn på nettsidene til Strex hvor man finner informasjon om hva man er belastet for, hvilken innholdsleverandør som har belastet deg og kontaktinformasjon til disse.

Man skal motta en SMS når man blir belastet for innholdstjenester. Meldingen skal inneholde informasjon om hva man har blitt belastet for og hvor mye. For å stoppe eventuelle abonnement på en innholdstjeneste må man sende SMS med f.eks kodeord STOPP (avhenger av leverandøren) til det aktuelle nummeret (innholdstjenesten).

Er man uenig i beløpet man har blitt belastet for kan man ta kontakt med leverandøren eller Strex så hjelper de deg.

Vær oppmerksom på at det er SMS man mottar som koster, og ikke SMS man sender. Vær også oppmerksom på at abonnement på innholdstjenester løper frem til man selv avslutter de. Det betyr at man fortsatt vil bli belastet, selv om man velger å ikke svare på SMS man mottar.

Vi har rett og slett gjort en feil

Ja, det kan skje feil når vi lager fakturaene. Mye informasjon samles inn av maskiner, men noe er også gjort av våre medarbeidere. Og til tross for at vi forsøker å være nøyaktige og huske alle små detaljer, kan det skje feil. Det beklager vi.

Men slike feil kan rettes opp like lett som de lages. Hvis du har lest punktene over og mener at det er gjort en feil på fakturaen må du ta kontakt med oss slik at vi kan se på det og rette opp feilen. Kontakt oss enten direkte i chatten nede i høyre hjørne (blå snakkeboble) eller ved å sende oss en e-post til kundeservice@happybytes.no