Hvordan blir man Happybytes kunde?
Alle Happybytes-abonnement må bestilles på nett.
Happybytes Bedrift bestiller du her.
Når bestillingen er fullført vil dere motta en bestillingsbekreftelse på e-post. Dersom alt er i orden med bestillingen vil velkomstbrev med SIM-kort sendes til bedriftens postsadresse. I tillfeller der det er noe feil i bestillingen vil dere motta en SMS fra kundeservice med videre veiledning.
Opplever dere problemer med å legge inn en bestilling, kontakt kundeservice enten per e-post (kundeservice@happybytes.no) eller i chatten nederst til høyre på siden, så vil vi hjelpe dere.
Må vi si opp våre nåværende abonnement selv?
Nei, dersom dere sier opp ditt eksisterende mobilabonnement selv, vil dette forhindre nummeroverføringen.
Når dere bestiller abonnement hos kan dere velge å overføre nåværende nummer til oss. Denne overføringen går automatisk, og dere trenger ikke gjøre noe.
Merk: Happybytes tar ikke ansvar for bruddgebyr på binding/avtaletid eller etterfaktura fra tidligere operatør.
Hvor sendes SIM-kortet?
Vi sender alle SIM-kort til bedriftens postadresse. Dette gjøres av hensyn til sikkerhet.
Når aktiveres abonnementet?
Dersom dere har valgt å beholde nåværende nummer, og ordren er godkjent, vil dere motta SMSer med dato for aktivering av hvert nummer. Aktiveringtidspunkt settes ca. 10 virkedager frem i tid.
Dersom dere har bestilt et nye nummer kan dere ta i bruk SIM-kortene så snart de kommer i posten.
Data-SIM:
Dersom dere allerede har et aktivt Happybytes-abonnement og har bestilt et data-SIM vil dere kunne ta dette i bruk så fort dere får det.
Merk: Deres Data-SIM vil ikke kunne brukes før nummerne deres er ferdig overført til oss.
Har dere noen spørsmål rundt overføring og aktivering er det bare å ta kontakt med oss i kundeservice-chatten nede i høyre hjørne eller send en e-post til kundeservice@happybytes.no
Hvordan aktiverer man SIM-kortet?
Alle våre SIM-kort sendes enten ferdig aktivert eller aktiveres automatisk.
Vent gjerne med å bytte SIM-kortene til dere har mistet dekningen på deres gamle abonnement, da det kan forekomme forsinkelser i aktiveringen. Dersom dere fortsatt ikke har dekning forsøk følgende:
- Ta SIM-kortet ut av telefonen.
- Skru av telefonen
- Vent minimum 1 minutt
- Sett inn SIM-kortet igjen
- Skru på telefonen
Dersom dere fortsatt skulle oppleve problemer er det bare å ta kontakt med oss i kundeservice-chatten nede i høyre hjørne eller send en e-post til kundeservice@happybytes.no
Merk: Dersom dere har mottatt et «uaktivert ertatnings-SIM» kan dette aktiveres på Min Side under SIM-kort-fanen. Trenger dere hjelp med aktiveringen kontakter dere bare kundeservice via chatten nede i høyre hjørne eller med en e-post til kundeservice@happybytes.no, så kan de aktivere det for dere.
Hva bør man tenke på når man skal bytte SIM-kort?
For de fleste av oss er ikke det å bytte SIM-kort noe vi gjør veldig ofte, derfor har vi laget en liten guide med noen ting det kan være lurt å huske på både før, etter og under bytte av SIM-kort. I guiden finner dere også en instruksjonsvideo for hvordan man bytter SIM-kort. Guiden finner dere her.
Kan man endre aktiveringsdato?
Om aktiveringstidspunktene dere har blitt tildelt ikke skulle passe, ta kontakt med oss i kundeservice-chatten nede i høyre hjørne eller send en e-post til kundeservice@happybytes.no.
Når kan vi ta i bruk våre nye nummer?
Har dere bestilt nye nummer fra oss kan dere ta i bruk SIM-kortene så snart dere får de i posten.
Hvorfor får vi feilmelding når vi setter inn SIM-kortene?
Nedenfor finner dere noen av de vanligste feilmeldingene som komme i forbindelse med bytte av SIM-kort. Dersom dere skulle få en feilmelding eller ikke har dekning med de nye SIM-kortene deres prøv følgende fremgangsmåte:
- Ta SIM-kortet ut av telefonen.
- Skru av telefonen
- Vent minimum 1 minutt
- Sett inn SIM-kortet igjen
- Skru på telefonen
Merk: Om dere opplever at PIN-koden ikke fungerer kan det dette komme av at telefonen er låst og at dere må taste inn «skjermlås-koden». Dette er koden dere selv valgte da dere satte opp telefonen.
Nedenfor har vi listet opp hva ulike feilmeldinger kan komme av:
“Opplåsnings-PIN-kode for SIM-nettverk” kan komme opp dersom telefonen din er operatørlåst. Hva du må gjøre for å låse opp telefonen kan du se hos Telenor eller Telia.
“SIM-kortet er ugyldig” kan komme opp både dersom dersom telefonen har operatørlås (se over) og dersom SIM-kortet ikke er aktivert.
“Sett inn SIM-kort» / «Inget SIM-kort» kan bety at SIM-kortet ble satt inn før det ble aktivert, eller at det ble satt inn feil.
Om dere skulle ha problemer med å få SIM-kortene til å fungere så ta gjerne kontakt med oss i kundeservice-chatten nede i høyre hjørne eller sende en epost til kundeservice@happybytes.no, så finner vi ut av det sammen.
Kontakt oss
Send oss en e-post på
kundeservice@happybytes.no
eller chat med oss nederst i høyre hjørne.
Åpningstider: Hverdager 9-17